Ćwiczenia na brzuch w domu

0
241

Masz dość oponki? A może w ostatnim czasie przybyło ci kilka kilogramów? Wystarczy trochę ćwiczeń w domu, aby znów wrócić do formy. Dowiedz się, jak skutecznie ćwiczyć brzuch w zaciszu swojego mieszkania.

Jak ćwiczyć w domu?

W dobie wydarzeń z ostatnich miesięcy znacząco na popularności zyskały ćwiczenia w domu. Trzeba przyznać, że rozwiązanie to jest bardzo komfortowe, wymaga jednak od ciebie odrobiny zaangażowania oraz samozaparcia. W mieszkaniu nie skorzystasz z profesjonalnego sprzętu, raczej nie będzie cię też dopingował trener.

Oczywiście świetnym pomysłem jest korzystanie z różnego rodzaju treningów on-line, które zwiększą twoją motywację. Do wyboru jest mnóstwo programów i gotowym systemów ćwiczeń, dzięki czemu o wiele łatwiej rozpoczniesz swoją przygodę z treningiem brzucha.

Podobnie jak w przypadku wszystkich ćwiczeń, największe znaczenie ma regularność ich wykonywania. Dlatego dobrym sposobem jest wyznaczenie sobie harmonogramu oraz jego skrupulatne przestrzeganie. Ćwiczenia na brzuch najlepiej wykonywać od 3 do 5 razy w tygodniu. Nawet jeśli odczuwasz zmęczenie czy masz gorszy humor, nie rezygnuj z treningu.

Pamiętaj również, że ćwiczenia na brzuch warto poprzedzić rozgrzewką. Nie musi być ona szczególnie intensywna, wystarczy choćby 10 minut, aby przygotować organizm na większy wysiłek. W ten sposób łatwiej wykonasz wszystkie ćwiczenia i zminimalizujesz ryzyko wystąpienia jakiejkolwiek kontuzji. Rozgrzewka jest ważniejsza niż rozciąganie po treningu.

Jakie ćwiczenia na brzuch?

Najpopularniejszym ćwiczeniem na brzuch są oczywiście brzuszki. Jest wiele wariantów tego ćwiczenia: proste, skrzyżne (wtedy trenujesz skośne mięśnie brzucha), brzuszki z jednoczesnym unoszeniem nóg. Przy każdym z nich pamiętaj o tym, aby odcinek lędźwiowy przylegał do podłoża. To bardzo istotne, gdyż intensywny trening brzucha wykonywany w nieodpowiedni sposób może prowadzić do bólu pleców.

Do swojego treningu warto wprowadzić też inne ćwiczenia. Ciekawą alternatywą jest choćby znany z dzieciństwa rowerek. Tu także pamiętaj o właściwym ułożeniu ciała. Prostym ćwiczeniem dla początkujących jest natomiast spięcie brzucha w pozycji stojącej wraz z wyprostem rąk i nóg. W ten sposób aktywizujesz także pozostałe części ciała.

Nieco trudniejszym ćwiczeniem jest natomiast plank, czyli tzw. deska. Zależnie od swojego poziomu zaawansowania możesz go wykonywać na prostych rękach lub na łokciach. Wytrzymanie choćby 30 sekund w tej pozycji jest sporym wyzwaniem, jednak z pewnością warto je podjąć. Jeżeli masz w domu drążek, możesz też unosić ugięte nogi w czasie zwisu.

Elektrolity po treningu – czemu warto je pić?

Podczas wysiłku z twojego organizmu wypłukiwanych jest wiele istotnych pierwiastków i mikroelementów. Świetnym sposobem na ich uzupełnienie są elektrolity po treningu. Środki tego typu dostępne są w tabletkach musujących lub pod postacią suplementów diety. Alternatywą może być też domowy izotonik, jednak elektrolity po treningu w formie tabletek rozpuszczalnych w wodzie są wygodniejsze w przygotowaniu i mają dobre proporcje pierwiastków.

Artykuł sponsorowany.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here