Oprogramowanie CRM – jak wybrać idealne dla swojej firmy?

0
1387

Decyzja o wdrożeniu systemu CRM zapadła, ale nie wiesz jakie oprogramowanie CRM sprawdzi się najlepiej w przypadku Twojej działalności? Chcesz, aby rozwiązanie było kompletne i kompleksowe, a rozbudowa funkcjonalności możliwa? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę podczas wybierania systemu CRM, aby jego wdrożenie miało same zalety.

Określ problem – dobierz rozwiązanie

Oprogramowanie CRM ma usprawnić pracę w przedsiębiorstwie i pozwolić na budowanie trwałych, stabilnych relacji z klientami. Dane które są dzięki niemu przetwarzane i zbierane, są łatwo dostępne – a co za tym idzie – ich analiza jest prostsza. Pozwala to na podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych i płynny rozwój przedsiębiorstwa.

Określenie problemu, z jakim zmagają się Twoi pracownicy oraz kadra zarządzająca jest kluczem do prawidłowego dobrania systemu zarządzania relacjami z klientami. W zależności od tego powinieneś zdecydować się na konkretny system CRM.  Jeżeli analizowanie danych i wyciąganie wniosków na podstawie udanych i nieudanych transakcji jest kluczowe – Twoi pracownicy potrzebują dodatkowych funkcji analitycznych. Jeżeli zaś mają problem z personalizacją ofert i przetwarzaniem historycznych danych, najważniejsze powinny być dla Ciebie funkcjonalności ułatwiające obsługę klienta, takie jak Salesforce Service Cloud.

Budżet ma znaczenie

Każde przedsiębiorstwo ma swoje ograniczenia finansowe. Bezsensowne jest zadłużanie się w celu zakupu oprogramowania CRM, mimo iż jest ono inwestycją w rozwój firmy. Przy zakupie oprogramowania, wyznaczenie sobie wyraźnej granicy finansowej której nie można przekroczyć, jest niezwykle istotne. Podczas rozmowy z przedstawicielem dostawcy usług warto wprost wspomnieć o swoich ograniczeniach i maksymalnym budżecie – pozwoli to na wspólne znalezienie odpowiedniego rozwiązania i ułatwi pracę sprzedawcy. Nigdy nie warto jednak rezygnować z jakości na rzecz ceny.

Tylko dobrze skonstruowany, spójny system CRM jest w stanie wspomóc pracowników przedsiębiorstwa. Zwłaszcza w przypadku CRM-ów w chmurze należy korzystać tylko i wyłącznie z usług renomowanych dostawców – będzie to gwarancją bezpieczeństwa danych.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here