Pozycjonowanie stron www jako forma marketingu internetowego

0
105

Pozycjonowanie stron www jest jedną z form marketingu internetowego. Dzięki możliwości optymalizacji strony internetowej, czym profesjonalnie zajmuje się agencja SEO, przedsiębiorcy mogą dotrzeć ze swoimi produktami oraz usługami do szerszego grona odbiorców. Dobrze pozycjonowana strona sklepu internetowego sprawia, że internauci potencjalnie zainteresowani kupnem określonych produktów trafiają na witrynę sklepu i dokonują zakupów.

Dlaczego pozycjonowanie stron www ma kluczowe znaczenie w marketingu internetowym

Wyobraźmy sobie sytuację, w której właściciel sklepu internetowego oferuje atrakcyjne produkty po jeszcze bardziej atrakcyjnej cenie, a jego strona zachęca swoim wyglądem do odwiedzin i dokonania zakupów. Czy jest to przepis na wysoką sprzedaż produktów? Niekoniecznie. Strona internetowa sklepu wspomnianego przedsiębiorcy może osiągać słabe wyniki w wyszukiwarce. Jeżeli dla przykładu sklep internetowy oferuje torebki damskie, a po wpisaniu frazy kluczowej „torebki damskie” w Google strona wyświetla się daleko – na którejś z kolejnych podstron, mało prawdopodobne, że sklep osiągnie spore zyski. To właśnie optymalizacja strony internetowej pod SEO sprawia, że wygrywa ona walkę o czołowe pozycje w wyszukiwarce, gdy internauta wpisze popularną dla danej branży frazę kluczową. Jeżeli opisywany sklep po wpisaniu frazy kluczowej „torebki damskie” w wyszukiwarce wyświetli się na przykład w TOP5 wyników, wtedy zdecydowanie wzrośnie sprzedaż. Do stron słabo pozycjonowanych internauci mogą nawet nie dotrzeć, gdyż wcześniej zdecydują się na produkty ze sklepów znajdujących się wyżej w Google. Pozycjonowanie stron www ma zatem kluczowe znaczenie dla promowania produktów oraz usług w internecie.

Czym jest pozycjonowanie lokalne i jaki ma związek z marketingiem internetowym?

Pozycjonowanie lokalne również jest jedną z form internetowego marketingu. Oczywiście jak sama nazwa wskazuje, tego typu pozycjonowanie stron www dotyczy wyników wyszukiwania wyświetlanych u internautów, którzy znajdują się w pobliżu działalności. Jeżeli zatem ktoś myśli o solidnym marketingu internetowym na lokalnym rynku, powinien zadbać o pozycjonowanie lokalne. Dla przykładu osoba, która ma salon fryzjerski w Olsztynie, inwestując w tego typu pozycjonowanie, sprawia, że internautom z Olsztyna, strona internetowa tego fryzjera wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania po wpisaniu frazy „fryzjer”. Nie ma potrzeby, aby internauci dodawali do okna wyszukiwarki wyraz „Olsztyn”. Aktualnie Google dysponuje na tyle nowoczesną technologią związaną z lokalizowaniem, że automatycznie pojawiają się odpowiednie wyniki dla lokalnego internauty. Jest przecież oczywiste, że z fryzjera można skorzystać tylko stacjonarnie, więc wyszukiwarka wyświetli tego typu usługi w najbliższym otoczeniu szukającego. Klasyczne pozycjonowanie stron www oraz pozycjonowanie lokalne to ważne aspekty marketingu internetowego dla każdej działalności.

Pozycjonowanie stron www i optymalizacja stron internetowych pod kątem SEO to tylko niewielka część marketingu internetowego. Warto wiedzieć, że budując strony internetowe, od samego początku ogromny nacisk powinien być położony na SEO. W innym wypadku dostosowywanie witryny po jakimś czasie jej funkcjonowania do robotów Google może być nieopłacalne finansowo. Odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa jest bardzo ważna dla każdego biznesu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here