Jak znaleźć idealne biuro?

0
121

Każdy biznes powinien mieć swoją siedzibę. Nawet, jeśli w większości pozyskujemy klientów drogą internetową. Siedziba firmy to jej wizytówka. Być może nie będziemy do niej zapraszać wszystkich zainteresowanych kontaktem z nami, ale i tak warto zadbać, aby było to miejsce reprezentacyjne. Wynajem biur pod siedzibę firmy można zlecić fachowcom od nieruchomości, ale coraz częściej sięga się również po bardziej nowoczesne metody.

Zdefiniowane wymagania

Bez względu na to, za czyim pośrednictwem dokonujemy wynajmu biura, należy dobrze sprecyzować to, czego szukamy. Chodzi o podanie powierzchni lokalu, jaki nas interesuje, układ biura oraz rodzaj budynku, w jakim powinno się znajdować. W przypadku dużych miast może chodzić o modne wieżowce, niższe, ale równie reprezentacyjne budynki, kamienice, domki jednorodzinne lub lokale, usytuowane na osiedlu. Lokalizacja zwykle jest uzależniona od tego, jaką prowadzimy działalność i do kogo ją kierujemy. Biznesmenów najlepiej zapraszać do miejsca w centrum. Firma, która celuje w usługi dla rodzin, doskonale odnajdzie się na osiedlu lub nawet blokowisku. Dobrze zdefiniowane potrzeby uchronią nas przed dodatkowymi kosztami, jakie wygeneruje ewentualna przeprowadzka.

Wyłuskiwanie perełek

Przedsiębiorca nie jest w stanie sam ogarnąć poszukiwań, związanych z wynajmem biura. Mnogość ofert, dostępnych na rynku przeraża, weryfikowanie poszczególnych również. Można liczyć na łut szczęścia, że trafimy na dobrego wynajmującego, jednak w praktyce nie zdarza się to zbyt często. Zwyczajowo do pomocy wybiera się agenta nieruchomości. To jedna z opcji, która również zakłada konieczność osobistego odwiedzania polecanych miejsc. Jeśli liczymy na wyjątkowe miejsce, warto bardzo dokładnie określić, co nas interesuje. Istnieją platformy, które ułatwiają znalezienie lokalu, pasującego do naszej działalności. Wystarczy wymienić cechy, jakie są dla nas istotne a sam zainteresowany znajdzie takiego najemcę. To wyjątkowo transparenty układ, w dodatku nie generujący najemcy żadnych dodatkowych kosztów.

Najkorzystniejsze warunki

Jeśli uda nam się znaleźć miejsce, które najbardziej odpowiada profilowi działalności, warto powalczyć o jak najlepsze warunki wynajmu. Platforma, ułatwiająca wynajem biur zwykle nie ma w zanadrzu żadnych pułapek. Nieco inaczej wygląda to w przypadku innych podmiotów. Warto sprawdzić zapis umowy, dotyczące kosztów opłat eksploatacyjnych oraz ewentualnych dodatkowych rozliczeń. Kruczki takie, jak podnajem, cesja czy wyjście z wynajmu też powinny nas zainteresować nawet, jeśli pozornie nie będą nas dotyczyć. Działalność gospodarcza nie zawsze idzie zgodnie z planem, dlatego trzeba uważać, aby rezygnacja z wynajmu nie oznaczała dla nas sporych.

Szukając lokalu na nasze biuro, dobrze jest wziąć pod uwagę plany rozwojowe firmy. Jeśli po kilkunastu miesiącach jej działalność mocno wzrośnie, będzie to oznaczało konieczność przeprowadzki. Optymalne warunki pracy dla pracownika to około 5 metrów przestrzeni. Jeśli planujemy zwiększenie zatrudnienia, dobrze jest ten aspekt uwzględnić przy szukaniu odpowiedniej lokalizacji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here